חברת יונייטד איירלינס היא חברה מאוד גדולה ואמינה, אבל אם הגעתם לדף הזה כנראה הטיסה של החברה איחרה או שהיא התבטלה, ואתם כועסים ורוצים לקבל פיצויים מיונייטד איירליינס, ובצדק.
יונייטד איירליינס (United Airlines) מפעילה היום מספר טיסות ישירות מישראל לארצות הברית לערים כמו ניו יורק, וושינגטון, שיקגו וסן פרנסיסקו ועוד כמות לא קטנה של טיסות עם קונקשן דרך אירופה. בדרך כלל החברה מאוד אמינה, אבל לפעמים חלק מהטיסות מתעכבות, נדחות או מתבטלות. יש מספר חוקים בעולם שיכולים לעזור לכם לקבל פיצויים מיונייטד במקרה של איחור או ביטול. בוא ננסה להבין מתי יש סיכוי שמגיע לכם פיצויים על פי החוק, אפילו אם לא תוכיחו נזק ישיר.
פיצויים מיונייטד איירלינס על טיסה ישירה.
במקרה של טיסה ישירה מישראל לארצות הברית או בכיוון ההפוך עם יונייטד איירלינס, אתם מכוסים רק על ידי החוק הישראלי. החוק בארץ קובע שבמקרה של איחור החברה צריכה להודיע על הביטול יותר מאשר 14 ימים לפני בטיסה. במקרה שהחברה הודיעה על ביטול הטיסה פחות מ14 ימים לפני הטיסה יש סיכוי מאוד גדול שמגיע לכם פיצויים. חברת יונייטד איירלינס לא יכולה להסתפק בהודעה לסוכן הנסיעות שלכם אלא צריכה לוודא שההודעה הגיעה אליכם בזמן.
במקרה של איחור או הקדמה של טיסה החוק הישראלי קובע שמגיע לכם פיצוי מיונייטד רק במקרה של איחור גדול של 8 שעות או הקדמה של הטיסה ב8 שעות. כל איחור קטן יותר לא מזכה לפי החוק בפיצויים. הרבה פעמים החברות מנצלות את הזמן הארוך הזה וידאגו שהטיסה תצא באיחור של שבע וחצי שעות.
הסכום של הפיצוי שמגיע לכם לפי החוק הישראלי הוא בערך 3200 ש"ח על האיחור או על הביטול של הטיסה.
פיצויים מיונייטד במקרה של קונקשן באירופה.
הרבה מהמקרים של טיסות עם יונייטד לארצות הברית או ממנה יהיו בעזרת טיסת קונקשן דרך אירופה. במקרה של קונקשן שהוזמן מהחברה, הרבה פעמים החוק מאפשר לראות את הטיסה כולה כטיסה אחת ואם הייתה בעייה באחד הלגים של הטיסה או שהייתה בעייה בקונקשן, אז ניתן לראות את כל הטיסה כטיסה אחת שנפגעה.
בגלל שהטיסה במקרה כזה הייתה דרך אירופה, יונייטד איירליינס מחוייבת גם לחוק הישראלי וגם לחוק האירופאי. לחוק האירופאי יש ייתרון אחד מרכזי. לפי החוק האירופאי מספיק עיכוב של 3 שעות כדי לחייב בפיצויים ולא איחרו של 8 שעות כמו בחוק הישראלי, ולכן במקרה של טיסת קונקשן שאיחרה נרצה הרבה פעמים לדרוש פיצויים לפי החוק האירופאי, כי רק לפיו מגיע פיצויים.
במקרה שאפשר לדרוש פיצויים לפי שני החוקים עדיף לדרוש לפי החוק הישראלי כי הפיצויים של החוק האירופאי הם רק 600 יורו, ולכן הסכום של החוק הישראלי כרגע יותר נדיב.
פיצויים בטיסת פנים עם יונייטד
במקרה של טיסת פנים בתוך ארצות הברית, יהיה קשה מאוד לקבל פיצויים מחברת יונייטד איירלינס. שימו לב, אם מדובר בטיסת המשך מישראל, יש סיכוי לדרוש פיצויים. למשל, אם קניתם מהחברה טיסה לבוסטון דרך ניו יורק והבעייה היתה בחלק של הטיסה בין ניו יורק לבוסטון יש לכם סיכויים לקבל פיצויים, כי טיסת ההמשך נחשבת לחלק מהטיסה מישראל.
לעומת זאת אם קניתם טיסה עם יונייטד איירליינס בנפרד מהטיסה מישראל, אז החוק האמריקאי לא קובע פיצויים במקרה של איחור או ביטול, אלא רק במקרה של אובר בוקינג. עדיין, במקרה של איחור משמעותי או ביטול ברגע האחרון כדאי לפנות להחברה כי לפעמים הם יהיו מוכנים לתת לכם שובר כפיצוי על עוגמת הנפש.
מקווים שעשיונו קצת סדר בבאלגן.