פיצוי על איחור לטיסת קונקשן

טיסת קונקשן היא טיסה שיש בה עצירת ביניים. זוהי דרך מקובלת של חברות התעופה להוזלת טיסות והרבה מאוד נוסעים משתמשים בה. הבעייה היא במקרה שבו הטיסה הטיסה הראשונה איחרה קצת ולכן אנחנו כנוסעים איחרנו לטיסת קונקשן. הרבה אנשים לא יודעים שבמקרה כזה חברת התעופה חייבת לשלם פיצויים לנוסעים. במאמר הזה ננסה להסביר את ההגיון מאחורי טיסות קונקשן ונציג את כל הזכויות שמגיע לכם אם איחרתם לטיסת הקונקשן.

מתי מגיע פיצוי על טיסה עם עצירת ביניים?

חברות התעופה מוכרות הרבה פעמים טיסות עם שני חלקים שיש בינהם עצירת ביניים. עצירת הביניים היא בדרך כלל של שעות ספורות ויכולה להגיע עד ל24 שעות. אם החברה מכרה לנוסע טיסה אחת עם שני חלקים, החוק רואה בטיסה הזו בעצם טיסה אחת לעניין פיצויים על איחור של הטיסה או ביטול שלה.

טיסה אחת בקונקשן בוטלה

מקרה שקורה הרבה מאוד פעמים הוא שאחת משתי הטיסות שמרכיבות את הקונקשן בוטלה על ידי חברת התעופה. במקרה כזה, מגיע לכם פיצוי אם ההודעה על הביטול הייתה פחות מ14 ימים לפני הטיסה. חברת התעופה לפעמים תציע לכם טיסה חילופית, אבל גם אם תקבלו את הטיסה החילופית יש סיכוי גדול שעדיין יגיע לכם פיצוי.

אם חברת התעופה הודיעה לכם על הביטול של אחת הטיסות פחות מ14 ימים לפני הטיסה היא יכולה להפטר מפיצויים רק אם היא תציע לכם טיסה אחרת שיוצאת לא יותר משעתיים לפני הטיסה המקורית (אם הטיסה הראשונה בוטלה) ונוחתת לא יותר מארבע שעות לפני הטיסה המקורית (אם הטיסה השנייה בוטלה).

אם חברת התעופה הודיעה על הביטול פחות משבעה ימים לפני הטיסה היא צריכה להציע לכם טיסה יותר טובה כדי להפטר מפיצויים. הטיסה החדשה, במקרה כזה, צריכה לצאת מקסימים שעה לפני הטיסה המקורית ולנחות ביעד לא יותר משעתיים אחרי הטיסה המקורית.

בדרך כלל הטיסות החלופיות שחברות התעופה מציעות לא עומדות ביעדים האלה, ולכן אתם תהיו זכאים לפיצוי.

מטוסים בשדה התעופה

איחור בהגעה לקונקשן

הבעייה הגדולה ביותר בטיסות קונקשן היא כשאתם מאחרים לטיסה השנייה. הרבה פעמים חברות התעופה משאירות זמן קטן מאוד בין שתי הטיסות כדי לנסות ולחסוך כסף והתוצאה היא שכל עיכוב קטן בטיסה הראשונה או אפילו עיכוב בהעברות בתוך שדה התעופה גורם לכך שתאחרו לטיסה השנייה. במצב כזה בדרך כלל חברת התעופה תעלה אתכם על הטיסה הבאה ליעד שלכם.

החוק מתייחס לטיסת קונקשן כטיסה אחת ולכן אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים בגלל איחור של הטיסה. יש הבדל גדול בנושא הזה בין החוק הישראלי לחוק האירופאי. החוק הישראלי מכיר באיחור רק במקרה שהטיסה איחרה יותר משמונה שעות. לעומת זאת, החוק האירופאי קובע שכל טיסה שאיחרה שלוש שעות בהגעה ליעד צריכה לשלם פיצויים לנוסעים.

טיסות של חברות אירופאיות מחוייבות תמיד חפי החוק האירופאי. חברות ישראליות מחוייבות תמיד לפי החוק הישראלי. חברות שהן לא אירופאיות ולא ישראליות החוק שחל עליהן תלוי ביעד שלהן. אם הן טסות לאירופה חל עליהן החוק האירופי. אם הן טסות למקום אחר חל עליהן החוק הישראלי.

קונקשן עצמאי

יש מקרים שבהם מדובר בטיסת קונקשן עצמאית ואז החברה לא מתייחסת אל שתי הטיסות כטיסה אחת, וצריך לבדוק האם מגיע לנוסע פיצויים. אם קניתם את הטיסות בשתי קניות נפרדות, אז בדרך כלל מדובר בקונקשן עצמאי שבו ההגעה לטיסה הבאה היא באחריות שלכם.

ברוב המקרים אם אלו שתי חברות תעופה שונות אז לא מדובר בטיסת קונקשן אלא שתי טיסות נפרדות. היום יש הרבה סוכנויות אינטרנטיות כמו קיווי ואחרות, שמוכרות קונקשן בין שתי חברות. זו לא טיסה אחת עם עצירת ביניים אלא שתי טיסות שונות שחוברו על ידי סוכנות התעופה, ולכן אם איחרתם לטיסה חברת התעופה לא חייבת לפצות אתכם.

בדרך כלל, בטיסת קונקשן חברת התעופה תהיה אחראיות להעביר את המזוודות שלכם מטיסה לטיסה ולקחת אתכם לטיסה הבאה. בשתי טיסות שונות כל האחריות היא עליכם.

כמה מקבלים פיצוי?

סכום הפיצוי תלוי במרחק של הטיסה. בטיסות קונקשן המרחק מחושב לפי המרחק הכולל. זאת אומרת למרות שרק אחת משתי הטיסות בוטלה או שרק הטיסה שנייה איחרה המרחק שלפיו הפיצוי יחושב הוא של המרחק בין המוצא הראשוני ליעד הסופי.

יש הבדל במרחקים ובסכום אם אתם תחת החוק הישראלי או תחת החוק האירופאי.

אם הטיסה שלכם היא תחת החוק האירופי אז בטיסה של מתחת ל1500 ק"מ אתם זכים לפיצוי של 250 יורו לכל נוסע. אם הטיסה היא בין 1500 ק"מ לבין 3500 ק"מ, אתם זכאים לפיצוי של 400 יורו. אם זו טיסה ארוכה של מעל ל3500 ק"מ אז אתם זכאים לפיצוי של 600 יורו.

אם הטיסה שלכם היא תחת החוק הישראלי, אז בטיסה של מתחת ל2000 ק"מ, אתם זכאים לפיצוי של 1320 ש"ח לכל נוסע. אם הטיסה שלכם היא בין 2000 ק"מ לבין 4500 ק"מ אז אתם זכאים לפיצוי של 2120 ש"ח. אם הטיסה היא מעל ל4500 ק"מ אז הפיצוי שאתם זכאים הוא של 3180 ש"ח.

שלט טיסות נכנסות

כתיבת תגובה