פיצויים על ביטול או עיכוב בטיסה של לוט

חברת לוט (LOT) הפולנית היא חברה ותיקה מאוד בגודל בינוני והיא מוציאה מספר טיסות ליעדים שונים בפולין כל שבוע. בסך הכל מדובר בחברה די אמינה, אבל מדי פעם יש לה בעיות של איחורים בטיסה או אפילו ביטול של טיסה. בגלל האופי של החברה הפולנית, הרבה ישראלים לא מצליחים לתבוע את החברה ולקבל מהם את הפיצוי במגיע בחוק על עיכוב טיסה או על ביטול טיסה. אפשר לתבוע את חברת לוט לבד, אבל אם אתם מסתבכים אתם יכולים לתבוע דרכנו.

בוא לראות אם מגיע לך פיצוי מלוט – כאן.

פיצוי על עיכוב טיסה של לוט

פולין היא חלק מהאיחוד האירופי ולכן לוט רואה את עצמה כפופה לחוק הפיצויים של האיחוד האירופי. מבחינתנו, יש ייתרון לכך שהם פועלים לפי החוק האירופאי ואפשר לתבוע אותם לפי החוק הזה, כי החוק האירופאי מחמיר יותר בנושא של עיכוב טיסה מאשר החוק הישראלי. החוק הישראלי מחייב בפיצויים רק על עיכוב של מעל לשמונה שעות, והחוק האירופאי מחייב בפיצוי כבר אחרי עיכוב בטיסה של שלוש שעות.

צריך לשים לב שהאיחור המדובר הוא איחור בהגעה ליעד ולא באיחור בהמראה. לפעמים טיסות שיוצאות באיחור של מעל לשלוש שעות מגיעות ליעד באיחור של פחות משלוש שעות, כי חברת התעופה נותנת לטיסה המעוכבת קדימות לעומת טיסות אחרות. בכלל, חברות התעופה לוקחות הרבה פעמים מרווח ביטחון קטן, וכך היא דואגת שיהיה לה יותר זמן להגיע ליעד. בכל מקרה הדבר הקובע הוא שעת ההגעה בפועל לעומת שעת ההגעה המתוכננת שמופיעה בהזמנה שלכם. רשות שדות התעופה המקומית מתעדת את שעת ההגעה המדוייקת של המטוס.

מטוס של חברת לוט הפולנית

פיצוי על ביטול טיסה של לוט

המחוקק קבע שהפיצוי על ביטול טיסה מגיע לכם רק במקרה שהביטול התרחש פחות מ14 ימים לפני הטיסה. לדעתנו, הקביעה הזו היא לא פשוטה כי לוט יכולה לבטל את הטיסה בדיוק 14 ימים לפני הטיסה ואז קשה מאוד למצוא טיסה חדשה בזמנים נוחים במחיר דומה, והנוסעים לא זכאים בכלל לפיצוי. בכל מקרה, זו הקביעה של המחוקק ולכן אין טעם לדרוש פיצויים על איחור יותר גדול.

במקרה שהביטול התרחש פחות מ14 ימים לפני הטיסה, אז מגיע לכם פיצוי אלא אם כן חברת לוט הציעה לכם טיסה דומה מאוד מבחינת המאפיינים שלה לטיסה המקורית. טיסה כזו צריכה לצאת לא יותר משעתיים יותר מוקדם ולנחות לא יותר מארבע שעות אחרי השעה המקורית. אם הביטול התרחש פחות משבעה ימים לפני הטיסה התנאים לטיסה חילופית הופכים להיות יותר קשוחים.

בגלל האופי המצומצם של הטיסות של חברת לוט, ברוב מוחלט של המקרים שבהם בוטלה על ידם טיסה, הנוסעים זכאים לפיצויים.

פיצוי על קונקשן עם לוט

חברת לוט מציעה קונקשן למקומות רבים בעולם דרך פולין. במקרה שרכשתם את כל טיסת הקונקשן דרך אותה חברת תעופה, הם אחראים על הטיסה. המחוקק רואה בטיסה כזו טיסה אחת, ולכן אם בסופו של דבר היה איחור של הטיסה, גם אם הוא נגרם מפספוס של הקונקשן, אתם תהיו זכאים לפיצוי מהחברה.

אם מדובר בקונקשן עצמאי שאתם או הסוכן ארגנתם לעצמכם דרך שתי חברות, אתם לא זכאים לפיצויים על עצם העובדה שפספסתם את הטיסה השנייה.

פטור מפיצוי

המחוקק קבע שבמקרה שבו העיכוב או הביטול קרו שלא באשמת חברת התעופה הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי. הכוונה היא למזג אוויר קיצוני שלא מאפשר בכלל לצאת לטיסות, או בעיות בשדה התעופה עצמו שלא באחריות החברה. הבעייה היא שחברות התעופה משתמשות בתירוץ הזה במספר מאוד גדול של מקרים, למרות שלא מדובר באמת באירועים יוצאי דופן אלא בתקלות פשוטות שחברות התעופה יכלו לקחת בחשבון.

עקרונית, חברות התעופה צריכות להסביר בדיוק מה קרה ומה האופי של התקלה שבגללה הם איחרו או ביטלו את הטיסה, שלא הייתה באשמתם, אבל הרבה פעמים החברות בוחרות לשלוח הודעה לקונית שהביטול של הטיסה או העיכוב לא היו באשמתם ולנוסעים מאוד קשה לברר מה הייתה המציאות במקרה הזה.

כמה פיצויים חברת לוט צריכה לשלם.

רמת הפיצויים לפי החוק האירופאי תלוייה באורך הטיסה. אם מדובר בטיסה של פחות מ1500 ק"נ חייבים לתת פיצויים של 250 יורו. לחברת לוט אין טיסות כאלו מישראל, אבל אם הזמנתם מהם טיסה בתוך אירופה היא יכולה ליפול בקטגוריה הזו.

טיסות עד 3500 ק"מ מזכות ב400 יורו פיצויים לכל נוסע. הטיסות של לוט מישראל לפולין הן באורך הזה, ולכן ברוב המקרים נוסעים ישראלים יתבעו את הזכום הזה.

טיסות ארוכות יותר מזכות ב600 יורו פיצויים. בדרך כלל נוסעים ישראלים יוכלו לקבל פיצוי כזה מלוט רק במקרה של טיסות עם קונקשן, כי רק טיסות כאלו מגיעות לכזה קילומטראז'. בטיסת קונקשן של החברה מחשיבים את שני חלקי הטיסה לטיסה אחת.

כתיבת תגובה